اگر شما هم عاشق نان و شیرینی های مختلف هستید، اسم کشور با نان چای با سفرمـی همراه شوید که تا با ۲۴ عدد از بهترین مغازه های شیرینی پزی و نانوایی درون سراسر جهان آشنا شوید. اسم کشور با نان چای اگر بـه هر کدام از شـهرهایی کـه در ادامـه ذکر مـی‌شود سفر کردید, حتما بـه نانوایی و شیرینی فروشی های معروفش بروید و یک بار هم شده مزه خاص نان و شیرینیشان را تست کنید.

۱٫ نانوایی دومـینیک انسل درون نیویورک (Dominique Ansel Bakery in New York City)

این نانوایی بـه خاطر کرونات های بینظیرش معروف شده است. اسم کشور با نان چای افراد مختلف از سراسر کشور بـه این نانوایی مـی آیند که تا طعم شیرینی جدیدی را بچشند کـه ترکیبی هست از دونات و کروسان. نام دیگر این شیرینی هدیـه ای از سوی خدایـان (a gift from the gods) است. ترکیب فوق العاده ای از نان ترد و خوشمزه ای کـه با یک بار چشیدن، لبخند رضایت برهای افراد مـی‌نشاند. این شیرینی های معرکه نـهایتاً که تا ساعت ۱۱ صبح تماماً بـه فروش مـی رسند. اما نگران نباشید. شیرینی دیگری نیز درون این مغازه بـه فروش مـی رسد کـه به همان مـیزان شـهرت دارد. نام این شیرینی دی کی ای (DKAs) است. این شیرینی و همـینطور تارت ها و کوکی های این فروشگاه همواره بـه صورت آماده درون مغازه موجود هست و به منظور خرید آنـها نیـاز نیست کـه به مدت طولانی درون صف بایستید.

۲٫ نانوایی تات درون بوستون (Tatte in Boston)

تارت های مـیوه ای و آجیلی این نانوایی مثال زدنی هست و بـه جرعت مـی‌توان گفت کـه نمونـه این شیرینی‌ها را جای دیگری نمـی‌توان یـافت. شیرینی های این فروشگاه بـه قدری زیبا تزئین مـی شوند کـه مانند یک اثر هنری بـه نظر مـی‌آیند.

۳٫ نانوایی ساداهارو آئوکی درون توکیو و پاریس (Pâtisserie Sadaharu Aoki in Tokyo and Paris)

ساداهارو آئوکی ترکیب منحصر بـه فردی از طعم های ژاپنی و هنر شیرینی پزی فرانسه خلق کرده است. درون این فروشگاه، افراد با خلاقیت بسیـار زیـادی بـه پخت شیرینی های خاص مانند کروسان سبز با طمع ماتشا (نوعی پودر چای سبز) و یـا شیرینی خامـه دار سیـاه مـی پردازند و دستور پختشان کاملا منحصر بـه فرد و خاص مـی‌باشند.

۴٫ شیرینی فروشی دِمل درون وین (Demel in Vienna)

همزمان با مـیل شیرینی درون این شیرینی فروشی , مـی توانید شیرینی پزان حرفه ای را مشاهده کنید کـه مشغول پخت کیک و تزئین آنـها هستند. علاوه بر این، موزه ای از کیک های زیبا و خوش طعم نیز درون پشت سر شما قرار دارد کـه دیدن آنـها اشتهای هر بیننده ای را تحریک مـی‌کند و شاید مجبور شوید رژیم را به منظور یک روز کنار بگزارید و شیرینی های بیشتری را تست کنید.

۵٫ نانوایی کاندیتوری لاگلاس درون کپنـهاک (Conditori La Glace in Copenhagen)

به محض اینکه وارد مغازه مـی‌شوید، احساس مـی‌کنید وارد یک نانوایی درون ۱۰۰ سال پیش شده‌اید. این نانوایی ,قدیمـی ترین نانوایی درون کپنـهاک محسوب مـی شود و به رسم گذشته, درون هر تعطیلات دکور ویترین مغازه اش را بـه نحو زیبایی طراحی مـی‌کند. همچنین هر سال به منظور جشن کریسمس برنامـه خاصی ترتیب مـی‌دهد و مشتریـانش را بـه بهترین نحو سورپرایز مـی‌کند.اگر بـه کپنـهاک سفرکردید حتما سری بـه این نانوایی بزنید و کیک معروفش کـه همراه با قهوه و خامـه زده شده سرو مـی‌شود را امتحان کنید ، بدون شک از چشیدن این کیک خوشمزه لذت خواهید برد.

۶٫ نانوایی نان و ایده درون پاریس (Du Pain et des Idees in Paris)

بهترین کروسان های پاریس بدون شک درون این نانوایی کوچک پخته مـی‌شود. علاوه بر آن هر عطر و طعمـی از شیرینی های حلزونی شکل را کـه مد نظرتان باشد را مـی توانید درون این فروشگاه بیـابید. وقتی وارد این نانوایی مـی‌شوید و بوی خوش شیرینی‌ها بـه مشامتان مـی‌رسد, دوست دارید از همـه شیرینی‌ها تست کنید هرچند اگر کاملا سیر باشید.

۷٫ نانوایی چک استاپ درون تگزاس (Czech Stop in West, Texas)

دلیل معروفیت این نانوایی فقط یک کلمـه است: اسم کشور با نان چای کولوچیز(kolaches) (نوعی شیرینی دایره ای کـه درون آن مقداری مـیوه قرار داده مـی شود، این نام از واژه قدیمـی kolo از زبان اسلواکی بـه معنای «دایره» و یـا «چرخ» گرفته شده است). این نانوایی کـه در کنار ایستگاه پمپ گاز قرار دارد بـه ظاهر یک نانوایی خیلی معمولی بـه نظر مـی‌آید؛ البته صرفاً پیش از آنکه چشمتان بـه کولوچیز معرکه و خوش طعم آن بخورد. کولوچیز های تهیـه شده از پنیر خامـه ای را از دست ندهید. آن ها هم بسیـار خوشمزه هستند و قطعا طعم دلپذیرش را فراموش نخواهید کرد.

۸٫ شیرینی فروشی مارکیزی درون مـیلان (Pasticceria Marchesi in Milan)

شیرینی فروشی مارکیزی درون ارائه خدمات بـه مشتریـانش بینظیر هست . شیرینی ها و نانـهای این نانوایی با نـهایت ظرافت و دقت پخته مـی‌شوند و به بهترین نحو تزیین مـی‌‍‌شوند. شما مـی‌توانید درون حین راه رفتن داخل این نانوایی شیک و بینظیر از شکلات‌ها و نانـهای خوش طعم این نانوایی بچشید و لذت ببرید.

۹٫ نانوایی بِیکرباتس درون تورنتو (Bakerbots in Toronto)

شیرینی پزی بیکر باتس، کیک بستنی هایی بسیـار لذیذ و خوش‌طعمـی ارائه مـی کند . مشتری های این مغازه مـی توانند کوکی های دلخواه خود را انتخاب کرده و آن را با بستنی هایی با طعم های مختلف, از مارشمالوی تفت داده شده گرفته که تا بستنی با طعم افرا مخلوط نموده و مـیل کنند.

۱۰٫ نانوایی e5 درون لندن (e5 Bakehouse in London)

این نانوایی کوچک، یک دوره آموزشی جامع پخت نان و شیرینی برگزار مـی کند و شما اگر ساکن لندن باشید شانس این را خواهید داشت کـه در کلاسهای پخت نان این نانوایی شرکت کنید و با آموختن مـهارت های پخت نان و شیرینی ,دوستان خود را با شیرینی های دست پخت خود شگفت زده کنید. علاوه بر این درون این فروشگاه هر روزه مقدار زیـادی ساندویچ ها و نان های صبحانـه خوش طعمـی تهیـه مـی شود کـه مخصوص افرادی هست که درون رژیم غذایی اتکینز (Atkins diet: یک رژیم غذایی با کربوهیدرات پائین هست که توسط دکتر رابرت اتکینز پایـه گذاری شد) بـه سر مـی برند.

۱۱٫ نانوایی بورک استریت درون سیدنی (Bourke Street Bakery in Sydney)

این فروشگاه درون موقعیت مکانی بسیـار مناسبی قرار دارد بـه طوری کـه اگر درون شـهر سیدنی باشید هرگز نمـی توانید این مکان را فراموش نکنید. شیرینی پزی بورک استریت ترکیب مناسبی از پای گوشت شیرین و خوش طعم ارائه مـی کند کـه اگرچه بـه ظاهر اشتها آور بـه نظر نمـی رسد اما درون مقایسه با سایر پای های گوشتها, طعم فوق العاده و منحصر بفردی دارد.

۱۲٫ نانوایی تای چئونگ درون هنگ کنگ (Tai Cheong Bakery in Hong Kong)

معمولا افراد وقتی به منظور اولین بار, نام تارت های تخم مرغی تای چئونگ بـه گوششان مـی رسد، تمایلی بـه تست آن ندارند. اما بـه محض اینکه این دسر نرم و ابریشمـی را مـی چشند، بـه یکی از طرفداران پر و پا قرص آن تبدیل مـی‌شوند.

۱۳٫ کافه شوبر درون زوریخ (Conditorei Schober in Zurich)

در کافه شوبر از شما مانند یک شاهزاده اشرافی پذیرایی مـی‌شود.شما مـی توانید بر روی صندلی هایی با کاورمخمل وطلاکاری شده بنشینید و دسر مورد علاقه خود را همراه با یک فنجان شکلات داغ سفارش داده و مـیل کنید. درون محیط آرام کافه, بـه راحتی مـی توانید به منظور مدتی از زندگی واقعی خود فاصله گرفته و از محیط لذت ببرید. تمام شیرینی های این کافه،به دقت دیزاین مـی‌شوند و مانند یک اثر هنری جلوه مـی‌کنند.

۱۴٫ نانوایی درون بِلِم پرتغال (Pastéis de Belém in Belém, Portugal)

این نانوایی یکی از مراکز اصلی ارائه پاستل دی ناتا (کاستارد برشته) درون پرتغال بـه حساب مـی آید. دقیقاً همان جایی هست که نباید درون سفرتان بـه شـهر بلم از دست دهید. کارکنان این فروشگاه بلافاصله بعد از اینکه کاستردها را از فر درون مـی آورند، درون بشقاب مـی‌چینند و با مقداری پودر شکر آن را تزئین کرده و برای مشتریـان سرو مـی‌کنند.

۱۵٫ نانوایی تارتین درون سانفرانسیسکو (Tartine in San Francisco)

مردم همـه روزه صف مـی کشند که تا بتوانند یک قرص از نان های فروشگاه تارتین را پیش از آن کـه به سرعت تمام شود خریداری کنند. نانـهای صبحانـه و پای های این مغازه بـه طرز باورنی خوشمزه هستند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید کـه به خوراکی های شیرین علاقه مندید، بعد این فروشگاه از آن مکان هایی هست که حتما حتماً یک بار بـه آن سر بزنید.

۱۶٫ شیرینی فروشی و کافه باکفاولد درون برلین (Konditorei und Cafe Buchwald in Berlin)

خانواده باکفاولد درون هنر پخت باوم کوخن (baumkuchen) استاد هستند. baumkuchen نوعی کیک هست که به منظور پخت مستقیماً بر روی آتش قرار مـی‌دهند و پس از پخت, با مارمالاد زردآلو و یـا شکلات آب شده روی آن را مـی پوشانند. درون صورتی کـه بخواهید سفارش های خود را بـه منزل ببرید، آن ها کیکها را بسته بندی کرده و آن را برایتان بـه منزل مـی فرستند.

۱۷٫ شیرینی فروشی حافظ مصطفی ۱۸۶۴ درون استانبول (Hafiz Mustafa 1864 in Istanbul)

هر نوع شیرینی و باقلوای خوشمزه ترکیـه ای را کـه دلتان بخواهد مـی توانید درون این فروشگاه پیدا کنید. باقلواهای آن بـه قدری تازه و لذیذ هستند کـه به راحتی درون دهان آب مـی شود. احتمالاً انتخاب تنـها چند شیرینی به منظور صرف آن با چای کار بسیـار سختی خواهد بود.

۱۸٫ شیرینی فروشی گورین درون ریو دو ژانیرو برزیل (Boulangerie Guerin in Rio de Janeiro)

در این شیرینی پزی تارت هایی پخته مـی شود کـه در نوع خود یکی از بهترین هاست حتی شاید بهترین تارتی باشد کـه تا بـه حال چشیده اید. تنـها نگاه بـه شکل و شمایل شیرینی های این فروشگاه بـه تنـهایی مـی تواند شما را از پای درآورد. اسپرسو های این فروشگاه نیز عطر و طعم فوق العاده ای دارند.

۱۹٫ نانوایی ماکرینا درون سیـاتل (Macrina Bakery in Seattle)

نانوایی ماکرینا، بهترین شیرینی و نان های سیـاتل را مـی‌پزد. همچنینچند نوع بیسکویت فوق العاده خوشمزه نیز دارد کـه حتما حتما امتحان کنید. اگر وارد این نانوایی شوید حتما نمـی توانید درون مقابل مـیل شدیدتان بـه خرید چند نوع شیرینی و نان تاب بیـاورید و با یک سبد پر از خوردنی‌های خوشمزه بـه خانـه بر خواهید گشت.

۲۰٫ نانوایی ال پان درون لیما، پرو (El Pan de la Chola in Lima, Peru)

نانوایی ال پان دو لاچولا بـه عنوان بهترین نانوایی پرو شناخته مـی‌شود و بهترین نان های آن حوالی درون این مغازه تهیـه مـی شود. کارکنان این فروشگاه درون پخت چهار نوع نان تخصص قابل ملاحظه ای دارند و افراد از هر نقطه ای از کشور بـه سمت این مغازه مـی‌آیند که تا بتوانند از این نان ها خریداری کنند. نان ها درون آشپزخانـه‌ای واقع درون قسمت پشتی این نانوایی کوچک پخته مـی شوند و آن ها را بـه همراه ماست یونانی تازه سرو مـی کنند.

۲۱٫ نانوایی و کافه سِوُی درون پراگ (Cafe Savoy in Prague)

هنگامـی کـه وارد کافه سِوُی شوید، احساس خواهید کرد کـه وارد اروپای قدیمـی شده‌اید . کافه سوی با کف پوشی از کاشی های شطرنجی و گچ بری و تزیینات زیبای سقف، احساسی خوبی بـه شما مـی بخشد. صبحانـه سِوُی از شکلات داغ و یک سبد پر از نان های مختلف از جمله نان تست، کیک قهوه، کیک آجیلی، کره و مربا تشکیل شده است. این فروشگاه, بهشتی به منظور عاشقان کربوهیدرات بـه شمار مـی رود.

۲۲٫ نانوایی بردز درون نیویورک (Breads Bakery in New York City)

سرآشپز این نانوایی درون تهیـه و پخت نان تبحر ویژه‌ای دارد. این نانوایی درون مـیدان یونیک (مـیدان اتحاد) واقع شده هست و بدون شک یکی از بهترین نانوایی‌های نیویورک محسوب مـی‌شود.شـهرت این نانوایی بیشتر بـه دلیل کیک بابکا و شیرینی های شکلاتی چسبناکش است.

۲۳٫ کافه تکسینگ اسلات درون نیکوران، سوئد (Taxinge Slott Café in Nykvarn, Sweden)

وقتی وارد این کافه مـی‌شوید با یک پیشخوان پر از کیک و شیرینی روبرو مـی‌شوید و مشتریـان مـی‌توانند خودشان شیرینی مورد علاقه‌شان را از رشخوان بردارند و مـیل کنند. حتی درون لابلای کیک های این پیشخوان تعدادی پای و شیرینی نیز قرار داده شده است. چنانچه علاقه بسیـاری بـه این کیک ها و شیرینی ها از خود نشان داده باشید بـه شما یک سینی داده مـی شود که تا بتوانید بـه راحتی هر نوع کیک و شیرینی دلخواه خود را درون آن قرار دهید.

۲۴٫ شیرینی پزی هانری شارپانتیـه درون توکیو (Henri Charpentier in Tokyo)

هانری شارپانتیـه، شیرینی پز مشـهور بـه دلیل پخت کیک های باور نی خود شـهرت یـافته است. کیک های او آن چنان زیبا هستند کـه دوست ندارید حتی بـه تزئینات آن دست بزنید. بـه محض اینکه وارد این فروشگاه مـی شوید، تزئینات خلاقانـه ظریف و زیبا بر روی شیرینی های این فروشگاه روح شما را جلا مـی دهد.




[بهترین نانوایی ها و شیرینی فروشی های دنیـا | مجله خبری سفرمـی اسم کشور با نان چای]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 16 Jun 2018 00:57:00 +0000